Κυριακή 8 Απριλίου 2018

Ο 200άρης Φέτελ τα σάρωσε όλα στο Μπαχρέιν

Φωτογραφία του χρήστη F1.


Μόνο στο τέλος αγχώθηκε ο οδηγός της Ferrari – Ξεκίνησε με 2/2 τη σεζόν

Ο 200άρης Φέτελ τα σάρωσε όλα στο Μπαχρέιν


Με τον καλύτερο τρόπο γιόρτασε την 200ή του εκκίνηση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός οδηγός της Ferrari έφτασε στη νίκη στον νυχτερινό αγώνα του Μπαχρέιν, για να φτάσει στις 49 σε όλη του την καριέρα (σχεδόν μία κάθε τέσσερις αγώνες), ενώ έκανε και το 2/2 στο τρέχον πρωτάθλημα, παίρνοντας από νωρίς «κεφάλι» στην κούρσα του πρωταθλήματος.

Με μαεστρία πρωταθλητή ο Γερμανός της Ferrari, κράτησε πίσω του τη Mercedes του Μπότας και πήρε μια μεγάλη νίκη στην έρημο του Σακχίρ.

Ο Φέτελ κατάφερε να πάρει τη 2η συνεχή του νίκη σε ισάριθμους αγώνες και πλέον έχει διαφορά 17 βαθμών από τον Χάμιλτον στη βαθμολογία. Ο Βρετανός τερμάτισε 3ος. Εγκατέλειψαν οι Ρικιάρντο, Φερστάπεν, Ράικονεν. Εξαιρετική επίδοση του Γκασλί που έφερε την Toro Rosso Honda στην 4η θέση.

Με θερμοκρασία αέρα στους 27 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 31 βαθμούς Κελσίου υπό το φως των προβολέων εκκίνησε ο δεύτερος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος στην πίστα του Σακχίρ.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φέτελ να διατηρεί το προβάδισμα στην πρώτη στροφή.
Πίσω του ο Ράικονεν έχασε μια θέση από το Μπότας και ο Ρικιάρντο από το Γκασλί. Πριν συμπληρωθούν λίγοι γύροι οι δυο Red Bull βρέθηκαν ταυτόχρονα εκτός αγώνα. Ο Ρικιάρντο από μετάδοση και ο Φερστάπεν από κλατάρισμα ελαστικού που υπέστη μετά από επαφή με το Χάμιλτον στην προσπάθειά του να προσπεράσει το Βρετανό.

Ο ρυθμός του αγώνα οριοθετήθηκε με εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και στην επανεκκίνηση ο Χάμιλτον πραγματοποίησε ένα μυθικό τριπλό προσπέρασμα σε Αλόνσο, Οκόν και Χούλκενμπεργκ. Πολύ σύντομα ο Βρετανός πέρασε και τον Γκασλί και βρέθηκε στην 4η θέση. Ήταν σαφές πως οι Ferrari δεν μπορούσαν να απομακρυνθούν από τις Mercedes. O Μπότας κρατιόταν πίσω από το Φέτελ με το Ράικονεν να ακολουθεί με τις διαφορές από 2-4 sec. Πίσω τους ο Χάμιλτον που είχε τη μαλακή γόμα (σ.σ: οι άλλοι 3 είχαν την πολύ μαλακή) άρχισε να μαζεύει τη διαφορά.

Πρώτος μπήκε στα πιτ ο Φέτελ στον 19ο γύρο και ακολούθησε ο Ράικονεν στον 20στο γύρο. Αμφότεροι έβγαλαν τη πολύ μαλακή γόμα και έβαλαν τη μαλακή. Στη Mercedes προσποιήθηκαν πιτ στοπ αυτό ίσως παρέσυρε τη Ferrari να βάλει νωρίτερα το Φέτελ. Επιπλέον η φυσική παρουσία των μηχανικών της Γερμανικής ομάδας οριοθέτησε την κίνηση του Γερμανού κοστίζοντας κάποια δέκατα. Στον 21ο γύρο μπήκε και ο Μπότας και έβαλε τη μέση γόμα. Σαφώς πήγαινε για 1 πιτ στοπ ενώ μεγάλο ερωτηματικό ήταν αν θα άντεχε σε αντίστοιχη στρατηγική η μαλακή γόμα στη Ferrari. Ο Χάμιλτον παρέμεινε στην πίστα με τη μαλακή γόμα αλλά ο ρυθμός του ήταν πιο αργός. Ο Φέτελ τον έφτασε και τον πέρασε στον 26ο γύρο. Ο Βρετανός μπήκε στον 27ο έβαλε τη μέση γόμα και αυτός σε στρατηγική μιας αλλαγής.

Στον 36ο γύρο ο Ράικονεν μπήκε στα πιτ και έβαλε την πολύ μαλακή γόμα. Έφυγε όταν του έκαναν σήμα αλλά παρέσυρε με τον πίσω αριστερά τροχό έναν μηχανικό της Ferrari. Ο Φινλανδός υποχρεώθηκε σε εγκατάλειψη. Ο μηχανικός τραυματίστηκε και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο. Γίνεται έρευνα για επικίνδυνη απελευθέρωση μονοθεσίου από τα πιτ.

Τελικά ο Φέτελ κατάφερε να πάρει την καρό σημαία με στρατηγική μιας αλλαγής καθώς η μαλακή γόμα της Pirelli άντεξε για 38 γύρους. Στοιχείο εντυπωσιακό! Ο Μπότας με τη Mercedes έφτασε σε απόσταση βολής στους τελευταίους γύρους αλλά ο Γερμανός με τη Ferrari κράτησε μαεστρικά την πρώτη θέση. Ο Χάμιλτον τερμάτισε πίσω τους ελαχιστοποιώντας τις απώλειες σ' έναν αγώνα που εκκινούσε 9ος.

Συνολικά αυτό που φάνηκε στο Μπαχρέιν είναι ότι Ferrari - Mercedes βρίσκονται σχεδόν στο ίδιο επίπεδο. Η Ferrari είχε πλεονέκτημα χτες στις δοκιμές, η Mercedes με πιο ξεκάθαρη στρατηγική και χωρίς προβλήματα σήμερα πήρε 33 βαθμούς έναντι 25 της Ferrari. Οι κόκκινοι που εκκινούσαν από την 1η σειρά πανηγύρισαν τη νίκη αλλά σίγουρα ήθελαν κάτι παραπάνω στη βαθμολογία.

Αξίζει να τονιστεί η μεγάλη επιτυχία του Γκασλί που έφερε την Toro Rosso Honda στην 4η θέση αλλά και το πλασάρισμα του Έρικσον με την Alfa Romeo Sauber στην 9η θέση. Βαθμοί πολύτιμοι για την Ελβετική ομάδα που φέτος είναι σε μεταβατική φάση. Ουσιαστικά, μόνο στους τελευταίους τρεις γύρους ένιωσε… την ανάσα του Φινλανδού, αλλά κράτησε την ψυχραιμία του και τους 25 βαθμούς.
Πάντως, τα πράγματα στη Ferrari θα μπορούσαν να είναι σαφώς καλύτερα, εάν στο πιτ στοπ του Κίμι Ραϊκόνεν που ήταν δεύτερος μέχρι εκείνη τη στιγμή, δεν πήγαιναν όλα στραβά, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί και ένας μηχανικός της Scuderia. Όσο για τον Φινλανδό, εγκατέλειψε μέσα στο pit lane.
Την έκπληξη έκανε ο Πιέρ Γκασλί με την Toro Rosso, που τερμάτισε τέταρτος, εκμεταλλευόμενος και τις εγκαταλείψεις των δύο Red Bull νωρίς στον αγώνα, ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Κέβιν Μάγκνουσεν (Haas), Νίκο Χούλκενμπεργκ (Renault), Φερνάντο Αλόνσο και Στόφεν Φαντόορν (McLaren), Μάρκους Έρικσον (Sauber) και Σεμπαστιάν Οκόν (Force India).
Επόμενο ραντεβού για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Κίνα το τριήμερο 13-15 Απριλίου.

Φωτογραφία του χρήστη F1. πηγή: http://autoweek.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου